2026 yılının ilk beş ayında ihracat 111 milyar doları aşarken, 40 ilde ihracat rakamları artış gösterdi.
Türkiye’nin ihracat verileri, 2026 yılının ilk beş ayında 111 milyar 169 milyon dolar seviyesine ulaşarak geçen yılın aynı dönemine göre %0,3 oranında büyüme kaydetti. Bu süreçte toplam 21 şehir, 1 milyar doların üzerinde ihracat performansı sergiledi.
Mayıs 2026 verilerine göre ihracatta zirveyi 4 milyar 495 milyon dolarla İstanbul alırken, onu sırasıyla Kocaeli, İzmir, Bursa ve Ankara takip etti. İkinci beşli grupta ise Tekirdağ, Mersin, Sakarya, Gaziantep ve Manisa yer aldı.
Geçtiğimiz yılın aynı ayına kıyasla Mayıs 2026’da ihracatını en çok artıran şehir 300 milyon dolarlık artışla Ankara oldu. Ankara’yı 29 milyon dolarla Osmaniye, 26 milyon dolarla Şırnak, 20 milyon dolarla İzmir ve 13 milyon dolarla Elazığ izledi. Ticaret Bakanlığı, ihracatın ülke geneline yayılmasını ve yerel üretim kapasitesinin artırılmasını hedefleyen stratejilerini sürdürüyor.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap