Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türk yatırımcıların Kuzey Makedonya’da şirket sayısı bakımından lider olduğunu açıkladı.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, 12 Haziran 2026 tarihinde düzenlenen Türkiye-Kuzey Makedonya İş Forumu’nda iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin ulaştığı seviyeyi vurguladı. Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) tarafından organize edilen etkinliğe Kuzey Makedonya Başbakanı Hristijan Mickoski ve çok sayıda bakan ile iş insanı katılım sağladı.
Bakan Bolat, Türk yatırımcıların Kuzey Makedonya’daki yabancı şirketler arasında birinci sırada yer aldığını belirtti. Türkiye, doğrudan yabancı yatırımların toplam değeri bakımından ise ülkede ikinci konumda bulunuyor. Türk müteahhitlik firmaları, bölgedeki kritik enerji, altyapı ve ulaştırma projelerinde üstlendikleri görevleri başarıyla sürdürüyor.
Turizm sektörü, iki ülke arasındaki ilişkilerin en canlı olduğu alanlardan biri olarak öne çıkıyor. Kuzey Makedonya, Türk turistlerin Balkanlar’da en çok tercih ettiği destinasyon olurken, ülke genelindeki yabancı turist sıralamasında da Türk vatandaşları ilk sırada yer alıyor. Bolat, iki ülke arasındaki samimi iş birliği ve karşılıklı yatırımların gelecekte daha da güçleneceğini ifade etti.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap