Bakan Bayraktar, Türkiye’nin enerji verimliliği alanında 2030 yılına kadar 20 milyar doların üzerinde yatırım hedeflediğini duyurdu.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Sıfır Atık Forumu bünyesinde düzenlenen Yüksek Düzeyli Enerji Diyaloğu Toplantısı’nda küresel enerji piyasalarına yönelik değerlendirmelerde bulundu. Bakan Bayraktar, pandemi, tedarik zinciri sorunları ve bölgesel çatışmaların neden olduğu arz şoklarına karşı enerji verimliliğinin stratejik bir öneme sahip olduğunu vurguladı.
Türkiye’nin 2030 Enerji Verimliliği Stratejisi ve İkinci Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı çerçevesinde, 2030 yılına kadar 20 milyar doların üzerinde yatırım öngörüldüğünü belirten Bayraktar, bu hedeflerle enerji tüketiminde yüzde 16 oranında düşüş sağlamayı amaçladıklarını ifade etti. Söz konusu plan sayesinde 100 milyon ton emisyonun engellenmesi ve ekonomiye uzun vadeli tasarruf sağlanması hedefleniyor.
Bakan Bayraktar, enerji verimliliğinin sadece çevresel bir konu olmadığını, aynı zamanda bir enerji güvenliği ve rekabetçilik aracı olduğunu belirtti. Türkiye’nin politika tasarımı, dijitalleşme ve sürdürülebilir finansman modelleri gibi alanlarda uluslararası ortaklıklara açık olduğunu dile getiren Bayraktar, 2024 ve 2025 yıllarını kapsayan 7,6 milyar dolarlık yatırımla şimdiden 4,6 milyon ton petrol eşdeğeri enerji tasarrufu sağlandığını açıkladı.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap