Sağlık Bakanı Memişoğlu, 10 yılda 50 milyar dolar ihracat hedefiyle %70 yerlilik oranına sahip renkli doppler ultrasonografi projesini başlattı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 7 Mayıs 2026 tarihinde düzenlenen Renkli Doppler Ultrasonografi Cihazı Geliştirme Projesi İmza Töreni’nde yerli üretim hedeflerini açıkladı. Bakanlık Bilkent Yerleşkesi’nde gerçekleşen programda, Türkiye’nin sağlık teknolojilerinde dışa bağımlılığını azaltacak kritik bir adım atıldı.
Türkiye’nin sağlık sektörünü ülkenin lokomotifi haline getirmeyi amaçladıklarını belirten Memişoğlu, önümüzdeki 10 yıl içinde 50 milyar dolarlık ihracat hacmine ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti. İnsan kaynağı, siyasi irade ve lider vizyonunun bu hedefe ulaşmak için yeterli olduğunu vurgulayan Bakan, Türkiye’nin üretim kapasitesini artırması gerektiğinin altını çizdi.
İmzalanan sözleşme kapsamında, yüzde 70 yerlilik oranıyla geliştirilecek olan renkli doppler ultrasonografi cihazı için iki yabancı firma ile ortaklık kuruldu. Bakan Memişoğlu, TÜSEB koordinasyonunda yürütülen bu sürecin, bilim insanlarının bilgisini ürüne dönüştürme vizyonunun bir parçası olduğunu belirtti. Ayrıca, sağlık alanındaki yerli üretim ekosistemini desteklemek amacıyla devreye alınan uretensaglik.gov.tr portalı hakkında da bilgilendirme yapıldı.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap