COP31 Başkanı Murat Kurum, Londra’daki toplantıda 2035’e kadar enerji tüketiminde yüzde 35 elektrifikasyon hedefi için adil finansman çağrısında bulundu.
Londra İklim Haftası kapsamında düzenlenen Enerji Dönüşümü Diyaloğu İkinci Toplantısı’nda konuşan COP31 Başkanı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, iklim değişikliğiyle mücadelede 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminin yüzde 35’inin elektrikle karşılanmasını hedeflediklerini açıkladı.
Bakan Kurum, temiz enerjiye geçişin sadece teknolojik bir yarış değil, aynı zamanda bir kalkınma meselesi olduğunu vurguladı. Dönüşüm sürecinin finansman adaletiyle desteklenmemesi durumunda yeni bir kalkınma eşitsizliği riski doğacağına dikkat çeken Kurum, COP31’in hem iddialı hem de adil bir süreç olması gerektiğini belirtti. İş dünyasının elektrifikasyon hedefine hazır olduğunu ifade eden Kurum, anketlere göre şirketlerin yüzde 90’ının faaliyetlerini bu eksende dönüştürmeyi planladığını aktardı.
Uluslararası Enerji Ajansı ile stratejik iş birliği yürüttüklerini belirten Bakan Kurum, bu hedeflere ulaşmak için bilimsel verilere dayalı, ölçülebilir ve uygulanabilir bir yol haritası hazırlayacaklarını duyurdu. Toplantıya Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar ile birlikte birçok ülkeden temsilciler katıldı. Türkiye’nin Sıfır Atık ve dirençli altyapı konusundaki deneyimlerini COP31 sürecine taşıyacaklarını belirten Kurum, binalarda enerji tüketimini yüzde 25, atık artışını ise yüzde 50 oranında azaltma hedeflerini yineledi.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap