Sağlık Bakanı Memişoğlu Niğde’de yeni hastane açılışı yaptı, Bor için Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi müjdesini verdi.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 15 Mayıs 2026 tarihinde Niğde Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi’nin resmi açılışını gerçekleştirdi. Bakan Memişoğlu, törende yaptığı açıklamada Niğde’nin sağlık altyapısının son 23 yılda 45 yeni tesisle güçlendiğini belirterek, şehirde hâlihazırda biri eğitim ve araştırma hastanesi olmak üzere toplam 7 hastanenin hizmet verdiğini vurguladı.
Türkiye’nin sağlık alanındaki küresel başarısına dikkat çeken Memişoğlu, ülkenin 271 bin hasta yatağı ve 1.154 genel hastane kapasitesiyle örnek bir konuma ulaştığını ifade etti. Sağlık teknolojileri alanında savunma sanayiine benzer bir atılım hedeflediklerini söyleyen Bakan, yerli solunum cihazı ve akciğer-kalp pompa makinesi üretiminin yanı sıra, iki yıl içinde yerli doppler ultrasonografi cihazı üretimine geçileceğini duyurdu.
Niğde’nin Bor ilçesi için yeni bir yatırım müjdesi veren Memişoğlu, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi projesinin yıl sonunda tamamlanacağını ve 2027’nin ilk çeyreğinde ihale sürecinin başlayacağını açıkladı. Bakan, ayrıca bireylerin sağlıklı kalmasını destekleyecek ve hem kamuyu hem de özel sektörü kapsayacak yeni bir “Esenlik Mevzuatı” üzerinde çalıştıklarını belirtti.
Niğde ziyareti kapsamında Vali Nedim Akmeşe ile bir araya gelen Bakan Memişoğlu, programını Niğde Belediyesi ziyareti, sağlık yöneticileri toplantısı ve Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ndeki sağlık personeliyle gerçekleştirilen buluşma ile tamamladı.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap