Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda güvenliği farkındalığı oluşturan Safe2Eat kampanyasına 2026 yılında da devam ediyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı, Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi (EFSA) tarafından yürütülen Safe2Eat kampanyasına 2026 yılında da dahil olduğunu duyurdu. Gıda güvenilirliği konusunda toplumsal bilinci artırmayı hedefleyen girişime Türkiye, geçtiğimiz yıl elde ettiği yüksek etkileşim başarısının ardından yeniden katılım sağlıyor.
Bakan İbrahim Yumaklı, 2026 yılı çalışmalarının gıda israfının azaltılması, gıda kaynaklı hastalıklarla mücadele ve güvenli hazırlama yöntemleri olmak üzere üç ana tema üzerine yoğunlaştığını belirtti. Toplam 23 ülkenin iş birliğiyle yürütülen kampanya, bilimsel verilerin tüketicilerle buluşturulmasını ve gıda sistemine duyulan güvenin pekiştirilmesini amaçlıyor.
Kampanya faaliyetleri, Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü sosyal medya hesapları ve ilgili internet sitesi üzerinden yürütülüyor. Ayrıca, Güvenilir Gıda Mobil Uygulaması üzerinden vatandaşların denetim süreçlerine aktif katılımı sağlanıyor. Kullanıcılar, uygulama aracılığıyla işletmelere dair denetim bilgilerine erişebiliyor ve uygunsuz durumları yetkililere bildirebiliyor.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap