Bakan Bayraktar, enerji verimliliğinde 2030’a kadar 20 milyar dolar yatırım hedeflediklerini belirterek uluslararası iş birliği çağrısı yaptı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Sıfır Atık Forumu bünyesindeki Yüksek Düzeyli Enerji Diyaloğu Toplantısı’nda küresel enerji piyasalarındaki arz şoklarına karşı enerji verimliliğinin stratejik önemine dikkat çekti. Bakan Bayraktar, enerji verimliliğini en temiz ve uygun maliyetli kaynak olarak tanımlayarak bu alandaki Türkiye’nin vizyonunu paylaştı.
Türkiye, 2030 Enerji Verimliliği Stratejisi ve İkinci Ulusal Enerji Verimliliği Eylem Planı doğrultusunda kapsamlı bir dönüşüm sürecini başlattı. Bu yol haritası dahilinde sanayiden tarıma kadar tüm sektörlerde 2030 yılına kadar 20 milyar doların üzerinde yatırım yapılması öngörülüyor. Söz konusu hedeflerle enerji tüketiminde yüzde 16 oranında tasarruf sağlanması ve 100 milyon ton emisyonun engellenmesi amaçlanıyor.
2024 ve 2025 yıllarını kapsayan dönemde halihazırda 7,6 milyar dolarlık yatırımı harekete geçirdiklerini belirten Bayraktar, bu girişimlerin 14,3 milyon ton karbon emisyonu azaltımı sağladığını vurguladı. Enerji güvenliği ve rekabetçilik için küresel iş birliğinin şart olduğunu ifade eden Bakan, Türkiye’nin dijitalleşme ve sürdürülebilir finansman modelleri gibi konularda uluslararası ortaklıklara hazır olduğunu belirtti.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap