Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, İzmir’de açtığı yeni merkezle yıllık 10 milyon kısır böcek üretimi hedeflendiğini duyurdu.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, İzmir Bornova Zirai Mücadele Araştırma Enstitüsü bünyesinde kurulan Biyoteknik Mücadele Araştırma Merkezi‘nin açılışını gerçekleştirdi. Bakan Yumaklı, merkezin bölge ve ülke tarımı için kritik çalışmalara ev sahipliği yapacağını vurguladı.
İklim değişikliğinin tarımsal zararlılarla mücadelede yeni yöntemleri zorunlu kıldığını belirten Yumaklı, pestisit kullanımını azaltacak biyolojik çözümlerin önemine işaret etti. Bakanlık, bu hedefler doğrultusunda 2010 yılından bu yana yaklaşık 2 milyar lira destek sağladı.
Yeni merkez, tam kapasiteyle devreye girdiğinde yıllık yaklaşık 10 milyon kısır böcek üretme kapasitesine ulaşacak. Bakan Yumaklı, tesisin kapasitesinin artırılabileceğini belirterek, Akdeniz meyve sineğine karşı yürütülen entegre mücadelenin üreticiler tarafından benimsenmesi gerektiğini ifade etti. Açılışın ardından tesiste incelemelerde bulunan Yumaklı, kısır böcek salımı yaparak saha çalışmalarını başlattı.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap