Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türk yatırımcıların Kuzey Makedonya’daki yabancı şirketler arasında ilk sırada yer aldığını açıkladı.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, 12 Haziran 2026 tarihinde düzenlenen Türkiye-Kuzey Makedonya İş Forumu’nda iki ülke arasındaki ekonomik iş birliğinin ulaştığı seviyeyi vurguladı. Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) tarafından organize edilen etkinliğe Kuzey Makedonya Başbakanı Hristijan Mickoski ve çok sayıda bakanın yanı sıra iş dünyası temsilcileri katılım sağladı.
Bakan Bolat, Türk yatırımcıların Kuzey Makedonya’daki yabancı şirketler arasında birinci sırada bulunduğunu belirtti. Türkiye’nin doğrudan yabancı yatırımlar noktasında ise ülkede ikinci sırada yer aldığını ifade eden Bolat, müteahhitlik sektörünün altyapı ve enerji projelerindeki başarılı faaliyetlerine dikkat çekti.
Turizm verilerine göre Kuzey Makedonya, Türk turistlerin Balkanlar’da en çok tercih ettiği destinasyon olma özelliğini taşıyor. Aynı zamanda Kuzey Makedonya’ya gelen yabancı turistler arasında Türk vatandaşlarının ilk sırada yer alması, iki ülke arasındaki sosyal ve ticari bağların gücünü ortaya koyuyor. Yetkililer, mevcut samimi ilişkilerin gelecekte daha ileri taşınmasını hedefliyor.
Urfa Postası, Şanlıurfa ve ilçelerinde yaşanan son dakika gelişmelerini, yerel gündemi ve önemli olayları hızlı, doğru ve tarafsız bir şekilde okuyucularına ulaştırmayı amaçlayan dijital haber platformudur. Güncel ve güvenilir içerikleriyle bölgenin nabzını tutar.
Yorum Yap